1402/04/30   شعرنو   کدخبر: 1713   نظر: 0   بازدید: 1118   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

فروش نقاشی سهراب در حراجی تهران؛

سهراب سپهری رکورد زد

سهراب سپهری رکورد زد

اثری از سهراب سپهری در حراجی تهران با قیمت ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران- تارنا : هفدهمین حراج تهران ۳۰ تیرماه با ارایه ۱۱۰ اثر از هنرمندان به‌نام برگزار شد که ۲ اثر از سهراب سپهری نقاش و شاعر فقید در مجموع با پایه قیمت ۳۳ میلیارد تومان گران‌ترین آثار این رویداد شد بازهم در چکش رکورد زد و گران ترین فروش حراجی تهران را ازآن خود کرد.

به گزارش خبرنگار تارنا، رویداد «حراج تهران» از سال ۱۳۹۱ هر ساله در دو نوبت؛ تابستان ویژه هنر معاصر و زمستان ویژه هنر مدرن ایران برگزار می‌شود که زمستان سال گذشته این رویداد برگزار نشد و تیرماه امسال هفدهمین حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر» با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

این رویداد هنری از ۲۸ تا ۳۰ تیرماه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد که ۲۸ تا ۲۹ تیر از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به بخش نمایش آثار و ۳۰ تیرماه ساعت ۱۸ به برگزاری حراج اختصاص داشت.براساس فهرست ارایه شده هفدهمین حراج تهران، ۱۱۰ اثر از یکصد هنرمند؛ ۷۹ مرد و ۲۱ زن در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی همچون نقاشی، حجم، عکس، نقاشی‌خط در این رویداد ارایه شده است.

در این دوره آثار هنرمندانی همچون آیدین آغداشلو، هوشنگ پزشک‌نیا، فرح ابوالقاسم، منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان، فریده لاشایی، سهراب سپهری، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، حسین زنده‌رودی، سیراک ملکونیان، آنه محمد تاتاری، گیزلا وارگا سینایی، مارکو گریگوریان، توکل اسماعیلی، احمدرضا احمدی، عباس کیارستمی، رضا بانگیز، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، کوروش شیشه‌گران، پرویز تناولی، کاظم چلیپا، پرویز کلانتری، سعید صادقی و امیرعلی جوادیان در ۳۰ تیرماه چکش خواهد خورد.





گران‌ترین آثار

در هفدهمین دوره حراج تهران، ۲ اثر از سهراب سپهری نقاش فقید در مجموع با بیشینه ۳۳ میلیارد تومان ارایه شده که گران‌ترین آثار این رویداد هستند، یکی از آثار ارایه شده از سپهری (۱۳۵۹ – ۱۳۰۷)، اثری «بدون عنوان» متعلق به حدود دهه ۱۳۴۰، امضاء: «سهراب سپهری» (پایین راست)، رنگ ‌روغن روی بوم، در اندازه ۱۳۰×۸۰ سانتیمتر با کمینه ۱۷ میلیارد و بیشینه ۱۹ میلیارد تومان است.درباره پیشینه آن آمده است: «این اثر سال ۱۳۹۷ در نهمین حراج تهران ارایه شده است. اثر حاضر توسط ابراهیم گلستان به صاحب قبلی اهدا شده بود.»


همچنین در بخشی از معرفی این اثر سپهری چنین نوشته شده است: « نقاشی پیش‌رو به مجموعه مناظر نیمه‌انتزاعی سهراب سپهری تعلق دارد. در این نقاشی‌ها، طبیعت در تأویلی کنایه‌گونه با احساس به هم می‌آمیزد و در تجسمی ساده و صمیمی روح جاری در زندگی را نمایان می‌کند. پرده نقاشی، مانند اشعار سپهری، شفاف، عمیق و موزون است و در معصومیتی کودکانه تلاش می‌کند طبیعت را در فرمی تغزلی بازمعنا کند.»


انتهای خبر/

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا اخبار شعر سهراب سپهری حراجی تهران نقاشی سهراب سپهری

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.