1402/5/21   ترانه   کدخبر: 1905   نظر: 0   بازدید: 2171   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

پس از یک سال سکوت؛

نشست خانه ترانه برگزار شد

نشست خانه ترانه برگزار شد
نشست خانه ترانه برگزار شد

نشست خانه ی ترانه عصر روز پنجشنبه نوزدهم مرداد در فرهنگسرای ابن سینا با حضور اهالی شعر و ترانه برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: این جلسه پس از مدت ها خاموشی این انجمن با حضور شاعران و ترانه سرایانی همچون سیدعباس سجادی، افشین سیاهپوش، حمیدرضا صمدى، على ايليا، یاحا کاشانی، سامی تحصیلداری، عمران میری، امیرحسین مساح و صابر قدیمی و علاقمندان به شعر و ترانه با اجرای مشترک حسن علیشیری و مهدی ایوبی برگزار شد. 

حسن علیشیری این جلسه را با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد افشین یداللهی و ادای احترام به همه ی ترانه سرایان از شیدا و عارف تا بزرگان ترانه نوین و تک تک موسسان خانه ترانه آغاز کرد و از همراهی مدیریت و همکاران فرهنگسرای ابن سینا برای برگزاری این نشست تشکر کرد. 





مهدی ایوبی دیگر مجری این نشست ضمن پاسداشت یاد و خاطره افشین یداللهی از زحمات روزبه بمانی که بعد از درگذشت افشین یداللهی جانشین وی در خانه ترانه شد تشکر کرد و :گفت روزبه بمانی به عنوان یک خواننده ترانه سرا و یک خنیاگر در همه این سالها در خانه ترانه خوش درخشید.
برگزاری چهار دوره جایزه ترانه افشین یداللهی کار بزرگی بود که همه ما در کنار هم و در راس همه روزبه بمانی با تمام مشغله های کاری اش انجام دادیم و امیدواریم روح دکتر یداللهی از همه فرزندانش راضی باشد. 




در این نشست سید عباس سجادی به عنوان اولین مدیر خانه ترانه با ذکر خاطره ای از افشین یداللهی :گفت بیست و دو سال پیش که جلسات خانه ترانه را آغاز کردیم هیچکس ترانه را به رسمیت نمیشناخت. در آن روزگار و در چنین وضعیتی به سراغ ترانه رفتن همت بلند و بالایی میخواست که به همراه افشین یداللهی افشین سیاهپوش سعید امیر اصلانی، نیلوفر لاری پور بابک صحرایی یغما گلرویی و... در کنار یکدیگر و به همت بلند سنگ بنای اصلی خانه ترانه را بنا نهادیم سجادی صورت جلسه ای را که در دی ماه ۱۳۸۰ در جلسه تأسیس خانه ی ترانه به امضای نامبردگان درآمده بود را نیز به حضار نشان داد و اضافه کرد که نسخه اصلی این سند ارزشمند هم اکنون در موزه موسیقی» وجود دارد. 




در بخش انتقال تجربه افشین سیاهپوش ترانه سرای نام آشنا از تجربیات خود در راه ترانه و موسیقی صحبت کرد و :گفت ترانه سرا در وهله اول باید «عشق» را خوب بشناسد و آن را درک کند تا اندازه ای که بتواند خودش را برای مخاطب بنویسد چرا که تا عاشق مخاطب و مردم نباشی نمیتوانی با اشعارت به دلهایشان راه پیدا کنی.



اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا خانه ترانه افشین یدالهی حسن علیشیری مهدی ایوبی فرهنگسرای ابن سینا

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.