1402/04/13   شعر امروز   کدخبر: 199   نظر: 0   بازدید: 5918   خبرنگار: مهدیه رشیدی چاپ

مدیر نشر فصل پنجم؛

شهر آفتاب شهری ابری بود

شهر آفتاب شهری ابری بود

پرویز بیگی مدیر انتشارات فصل پنجم از مشکلات شهر آفتاب گفت

 به گزارش تارنا- در پایان کار سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به سراغ ناشرانی رفتیم که امسال به جای شهر آفتاب به مصلی تهران نقل مکان کردند و با عناوین بسیاری از کتب چاپ شده در نمایشگاه حاضر شدند. انتشارات فصل پنجم یکی از نشرهایی بود که شاعران و ترانه سرایان زیادی را به دیدار مخاطبان کشاند و از استقبال خوبی برخوردار بود.  


مدیر انتشارات فصل پنجم درخصوص نمایشگاه کتاب امسال گفت: از وزیر ارشاد که مصلی را در اختیار ناشران قرار داده اند تشکر می کنم؛ چرا که به نظرم شهر آفتاب شهری ابری بود و در آنجا به معنی واقعی کتابی ورق نمی خورد. مصلی به دلیل مرکزیت، سهل الوصول بودن راهها و دسترسی مردم بهانه ای بود تا استقبال از نمایشگاه به سال ۹۴ برگردد. اتفاقات خوبی افتاد و اکثر مردم توانستند از نمایشگاه بازدید کنند. فروش بالا رفت. بیش از ۱۵۰ تن از عزیزان شاعر را در این نمایشگاه دیدم.   بیگی ادامه داد: در شهر آفتاب بیشتر از حدود ۲۰، ۳۰ شاعر از نمایشگاه استقبال نمی کردند.


همین مراوده ها موضوع کتاب،  کتابخوانی و نشر را در سطح کشور ارتقا می دهد. تا زمانی که جای مناسبی را به نمایشگاه اختصاص ندهیم مصلی جایگاه مناسبی است. مخاطبان واقعی شعر را اینجا دیدیم و به لطف خدا امسال همه چیز خوب بود.   این شاعر در پاسخ به این پرسش که با چند عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شدید گفت: نزدیک به ۸۴ کتاب چاپ اولی و مجموعا حدود ۵۰۰ عنوان کتاب داشتیم که در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت. کتاب \حوت\ مهدی فرجی  در نمایشگاه رونمایی شد و حمیدرضا برقعی چاپ کتاب \تحیر\ خود را دوباره به ما واگذار کرد. کتاب شاخنامه در حوزه طنز از مسلم حسن شاهی که پدیده و اتفاقی تازه در حوزه ی طنز محسوب می‌شود هم کتاب ارزشمندی است. علی عطری نیز اتفاقی تازه در حوزه ی رباعی به شمار می آید که از «حرف خصوصی» او هم رونمایی شد.  


پرویز بیگی در ادامه از آثار توقیفی و آثاری که اجازه حضور در نمایشگاه را نداشتند نام برد و افزود: «ن» و «ی» حسین جنتی  همچنان اجازه ی ورود به نمایشگاه ندارد. درخصوص تجدید چاپ این دو کتاب هم باید با مسئولان صحبت کنیم. آثار محمدرضا طاهری با عناوین \آرامگاه ادبی\ و لوطی کشی\ و  \بلک سبث\ از محمد بیگی که ترجمه است هم آثاری بودند که اجازه ورود و فروش در نمایشگاه را نداشتند.

ضمن اینکه کتاب ترانه های نیلوفر لاری پور تا لحظه آخر در کش و قوس حضور در نمایشگاه بود که خداروشکر مجوز گرفت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این مشکلات به وزیر محترم ارشاد گزارش و ارائه شد. انشاءالله که حل شود.   وی در پایان گفت: به عنوان کلام آخر خوشحالم که مخاطبان آثار از سراسر کشور و شهرستان در نمایشگاه حضور یافتند. سال قبل فروش پخش ما در اردیبهشت بیشتر از نمایشگاه بود. این دال بر این بود که شهر آفتاب فروش خوبی نداشت. به هرحال مصلی شرایط بسیار بهتری دارد.   


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: شاعر هفته نشر فصل پنجم شهر آفتاب پرویز بیگی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.