1402/04/09   شعر امروز   کدخبر: 252   نظر: 0   بازدید: 9112   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

برای پنجمین دوره

برگزیدگان شعر آئینی در کنگره شعر فاطمی تجلیل شدند

برگزیدگان شعر آئینی در کنگره شعر فاطمی تجلیل شدند

مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت (ع) گفت: نفرات برگزیده و تقدیری پنجمین دوره از کنگره سراسری شعر فاطمی و سومین دوره جامه دران طی مراسمی معرفی شدند.

به گزارش تارنا- مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت (ع) گفت: نفرات برگزیده و تقدیری پنجمین دوره از کنگره سراسری شعر فاطمی و سومین دوره جامه دران طی مراسمی معرفی شدند.  

جواد حیدری گفت: مراسم اختتامیه پنجمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» که همزمان با سالروز وفات ام البنین سلام الله علیها مادر حضرت ابوالفضل(ع) با حضور شاعران، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، از 6 شاعر در بخش های اصلی و ویژه تجلیل به عمل آمد.  

وی افزود: در بخش اصلی این کنگره محمدجواد مرادخانی از تهران، محمد زارعی از دلیجان، زهرا بشری موحد از قم و فروغ تنگاب جهرمی از جهرم به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند. مدیرعامل موسسه قدیم الاحسان اضافه کرد: در بخش ویژه این کنگره نیز حسین نادری از تهران به عنوان نفر برگزیده معرفی شد و مجید لشکری از تهران تقدیر به عمل آمد.  

حیدری درباره اختتامیه سومین سوگواره سراسری نوحه «جامه دران» گفت: جایزه تلاش هنری هیئت داوران در بخش شعر محاوره ای به امیر تیموری به خاطر ترانه حضرت ام البنین سلام الله علیها اهدا شد و از حسین صیامی نیز به خاطر ترانه «خوب یادم میاد همین مردم» تجلیل شد.  

این مداح اهل بیت همچنین گفت: در بخش مدافعان حرم پیمان طالبی مورد تجلیل قرار گرفت و در بخش اصلی جایزه تلاش هنری هیات داوران به خاطر ملودی اثر «سوخت» به فرهاد ندرخانی اهدا شد. البته هیات داوران از مهدی سهرابی و محمد امین سمیعی نیز تجلیل کردند و جایزه رویش عرصه نوحه نیز به سید جواد پرئی تقدیم شد.   در این مراسم که عصر جمعه با حضور علاقه مندان به خاندان عترت، شاعران و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام در سالن شهید مختار سلیمانی منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، شاعران برگزیده آثار خود را به پیشگاه آسمانی حضرت زهرا سلام الله علیها تقدیم کردند و پس از معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده، سعید حدادیان به مرثیه سرایی پرداخت. همچنین در این مراسم مهدی امین فروغی، جعفر رسول زاده از کاشان، سید محمد مهدی شفیعی از اهواز، احمد علوی از قم و جمعی از مسئولان فرهنگی حضور داشتند.   پنجمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» با نگاهی امروزی به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) در ابعاد گوناگون عبادی، عرفانی، خانوادگی، سیاسی، علمی و نیز خطبه‌های آن حضرت برگزار ‌شد که بیش از 800 اثر از سوی 200 شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر کنگره شعر فاطمی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.