1402/08/05   شعر امروز   کدخبر: 2559   نظر: 0   بازدید: 2373   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» فراخوان داد

دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» فراخوان داد

دبیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از انتشار فراخوان دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» خبر داد و گفت: این رویداد برای پاسداشت شعر به عنوان ثروت ملی با هدف کشف استعدادهای برتر و ترسیم چشم انداز برای این هنر والا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: امراله حسنی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دوسالانه جایزه غزل "حسین منزوی" در راستای اهداف، وظایف و سیاستهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی شده است، افزود: امسال دومین دوره این رویداد ملی در زنجان برای الگوسازی، شناسایی و معرفی آثار برتر فرهنگی در حوزه غزل برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: بخش‌های دومین جایزه ملی غزل حسین منزوی شامل غزل فارسی در قالب تک اثر، غزل ترکی تک اثر و مجموعه غزل (کتاب) است که تاریخ انتشار آثار از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ باشد و بخش پژوهش، مقاله، کتاب و پایان نامه را نیز شامل می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بخش‌های جایزه این رویداد هم شامل بخش اصلی «آزاد» و بخش ویژه «خانواده و هویت ایرانی» است.

حسنی به شرایط پذیرش آثار اشاره کرد و افزود: آثار مورد پذیرش دبیرخانه الزاماً غزل است و کتاب های ارسالی باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: در بخش تک اثر هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر پنج اثر است و در بخش پژوهش، آثار مرتبط با نقد و بررسی غزل حسین منزوی (چاپ شده یا آماده چاپ) بدون محدودیت زمانی پذیرفته می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» دهم آذرماه سال جاری است، گفت:جوایز بخش کتاب (مجموعه غزل، کتب پژوهشی، پایان نامه و مقاله) شامل برگزیده اول مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۷۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۵۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.


وی ادامه داد: جوایز بخش تک اثر نیز شامل برگزیده اول مبلغ ۸۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۶۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در بخش ویژه نیز هیات داوران به سه اثر برگزیده مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهند کرد.


حسنی افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه به آدرس زنجان، خیابان امام خمینی(ره)، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، معاونت فرهنگی ارسال و یا در سایت www.festivalzanjan.ir بارگذاری کنند.


حسین منزوی، غزل سرای برجسته معاصر، در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد.


وی از سنین جوانی سرودن شعر را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به عنوان شاعر خود را مطرح کرد و غزل های او مورد توجه غزل سرایان قرار گرفت.


از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که از آن جمله می توان به کتاب های" با عشق در حوالی فاجعه"، "از شوکران و شکر"، " با عشق تاب می آورم"، " حنجرهٔ زخمی تغزل" و گزیده اشعار "از ترمه و تغزل" اشاره کرد.


حسین منزوی در سال ۱۳۸۳ پس از مدتها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا سایت شعر جایزه ملی غزل حسین منزوی امراله حسنی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.