1402/08/18   شعرنو   news code: 2594   Opinion: 3   Visit: 2121   Reporter: سمیه بحرکاظمی Publish

شاهین بهرامی: با مجموعه «بباریم بر باران» بهترین خود را ارائه داده‌ام

شاهین بهرامی: با مجموعه «بباریم بر باران» بهترین خود را ارائه داده‌ام
شاهین بهرامی: با مجموعه «بباریم بر باران» بهترین خود را ارائه داده‌ام

شاهین بهرامی: تلاش و کوشش برای بالا بردن سطح کیفی ادبیات کشور، نوید بخش روزهای بسیار خوب برای ادبیات باسابقه و غنی کشورمان ایران است.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: شاهین بهرامی، در گفتگوی اختصاصی با تارنا از چاپ تازه‌ترین اثر خود با نام «بباریم بر باران» سخن می‌گوید‌. این شاعر چهل و نه ساله ساکن کرج است که در عرصه شعر و نویسندگی فعالیت چشم‌گیری دارد.


از چه زمانی احساس کردید به ادب و ادبیات پارسی گره خوردید و علاقمند شدید تا اولین شعر و داستان خود را منتشر کنید؟


از همان دوران کودکی به شعر و داستان علاقمند بودم و اولین بار زمانی که حدودا هیجده سال داشتم شعر و داستان‌هایم در مجله‌‌ی اطلاعات هفتگی به چاپ رسید که در همین راستا از راهنمایی های استاد‌های دلسوز و کاردانی مانند محمدرضا مهدی‌زاده مسئول صفحه‌ی شعر «تماشاگه راز» و محمود اکبرزاده  مسئول صفحه‌ی «در قلمرو داستان» بهره بردم.



چگونگی پیوند شما به شعر، خصوصا شعر سپید از چه زمانی آغاز شد و به صورت جدی پیگیری کردید؟


از حدود سال ۱۳۹۵، بعد از مدتی دوری از دنیای شاعری و انجمن‌های ادبی مجدد به سمت شعر روی آوردم و مسیر پیش‌رو را با تمام فراز و نشیب هایش مرا با استاد عالی‌مقام و گرانقدرم  جمال بیگ آشنا کرد که با کمک و راهنمایی‌های او توانستم اشعار بهتری در قالب سپید بسرایم که ما همیشه قدردان کسانی هستیم که در حوزه ادب و ادبیات این مرز و بوم تلاش می‌کنند.



تولد نخستین کتاب شما در چه سالی بود؟


اولین کتاب من به نام «یک قدم تا تو» با همت  نشر شانی و در سال ۱۳۹۶ به بازار راه پیدا کرد و کتاب دوم من نیز  به نام «لالایی برای قرص خواب» توسط انتشارات «مهر و دل» در سال ۱۳۹۹ منتشر شد و به بازار نشر آمد‌.



مجموعه شعر «بباریم بر باران» اثری دیگر از شماست! جای چه توضیحاتی را در معرفی آن خالی می‌بینید؟


بله کتاب سوم شعر من به نام «بباریم بر باران» از نشر خوب و محترم «ناهونته» به مدیریت دکتر رضا شال‌بافان عزیز به بازار نشر آمده است که جا دارد از زحمات دکتر رضا شالبافان و همه‌ی همکاران ایشان در این نشر کمال تشکر را داشته باشم.







اشعار شما در این کتاب چه تعداد و در چه قالب شعری گنجانده شده است؟


اشعارم در قالب سپید و حدود هشتاد شعر است که به چاپ رسیده.


جواب‌های کوتاه و مختصر از شما ویژه یک سپید نویس است. لطفا یک نمونه از اشعارتان را که در این کتاب هم هست برای علاقمندان به شعر بخوانید.


خرامان

در شهر می‌گشتی

قرار بود

هوا گرم و آفتابی باشد

اما

برف بارید!

گمانم

حواس خدا را هم

پرت کردی...


رضایت شما به عنوان مولف از مجموعه اشعار جدیدتان «بباریم بر باران» تا چه حد است؟


من همیشه سعی کرده‌ام که در همه حال بیاموزم و در نهایت بهترین خودم را ارائه بدهم؛ خدا را شکر از روند آن راضی هستم و امیدوارم مخاطبین فهیم شعر و ادبیات هم از این مجموعه رضایت کامل داشته باشند.



طبع آزمایی شما به غیر از سپید‌سرایی در چه قالب‌های شعری دیگری هست! یا بهتر بگویم آیا اصلا در گونه‌های دیگر شعر هم طبع آزمایی کرده‌اید؟


بله چندین غزل و رباعی و ترانه هم نوشته‌ام که آشنایی من با دنیای رباعی از دوستی با امیرحسین زاهدی عزیز بود که در این مسیر بسیار از مساعدت و همراهی او استفاده کردم.



و کلام آخر...


از تارنا به عنوان نخستین خبرگزاری شعر ایران بسیار سپاسگزارم. وجود تارنا اتفاق بسیار مبارکی برای مولفان و مخاطبین جدی حوزه‌ی ادبیات است. از شما خبرنگار تارنا که با حوصله با حرف‌های من همراه بودید نیز تشکر می‌کنم. همچنین از تمام کسانی که برای ارتقا کیفی ادبیات در کشور به هر نوعی تلاش و کوشش می‌کنند بسیار سپاسگزارم و در نهایت امیدوارم که روزهای بسیار خوبی در انتظار ادبیات با‌سابقه، مطرح و غنی کشورمان باشد.


اتمام خبر/

Suggested news

Labels: خبرگزاری شعر تارنا سایت شعر شاهین بهرامی بباریم بر باران

share :

Related posts

    Comments


    Please write your comments in Farsi and avoid using Latin alphabet.