1402/08/29   ملل   کدخبر: 2610   نظر: 0   بازدید: 3137   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

حضور رزا جمالی در فستیوال شعر استانبول

حضور رزا جمالی در فستیوال شعر استانبول

حضور رزا جمالی شاعر برجسته ایرانی در بزرگترین فستیوال شعر ترکیه با حضور شاعران بین المللی به مناسبت صدمین جشن استقلال ترکیه

به گزارش خبرگزاری شعرایران_تارنا:رزا جمالی مترجم، شاعر و منتقد ادبی متولد ۲۸ آبان ۱۳۵۶  که در تبریز متولد شده است.دانش آموختهٔ کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و« کارشناسی ارشد ادبیات »انگلیسی از دانشگاه تهران. فعالیت ادبی خود را از ابتدای دهه۱۳۷۰ آغاز کرد. او شاعری متفاوت خوانده شده‌است که زبان و فضاهای جدیدی را ارائه می‌دهد و پساساختارگرا است.


از شاعران معاصر و فعال و پویا ادبیات ایران در فستیوال شعر استانبول می تواند به حضور پر افتخار " رُزا جمالی"  که از شاعرانِ مطرحِ ایران در چند دهه‌ی اخیر بوده‌است و بیست عنوان کتاب از او در زمینه‌ی شعر، ترجمه‌ و نقد و نظریه‌ی شعر، نمایشنامه و ترجمه‌ی ادبیات کودک منتشر شده‌است.


فستیوال شعر استانبول

این جشنواره که به همت شهرداری استانبول و وزارت فرهنگ ترکیه برگزار می‌شود؛بخشی از جشن‌های استقلال و صدسالگیِ جمهوریِ ترکیه است.شاعران ترکیه از نسل‌های مختلف به شعرخوانی و سخنرانی می‌پردازند. همچنین  شاعرانی به عنوان مهمانان ویژه از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، هند، شیلی و ایران نیز در این جشنواره دعوت شده اند. شاعر ارزنده کشور "رُزا جمالی" مهمان ایرانی این جشنواره است. این رویداد از هفتم تا یازدهم دسامبر ۲۰۲۳ برگزار می‌شود و شامل شعرخوانی، میزگرد، سخنرانی و اجرایِ موسیقی‌‌ است.


علاقه مندان می تواننداخبار مرتبط به این فستیوال را  از سایت های معتبر ترکی دنبال کنند


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا رزا جمالی فستیوال شعر ترکیه ترکیه

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.