1402/08/30   طنز   news code: 2613   Opinion: 0   Visit: 2118   Reporter: فهیمه علمداری Publish

همراه با رونمایی از سه کتاب به قلم امید مهدی‌نژاد؛

صد و هشتادمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» برگزار شد

صد و هشتادمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» برگزار شد

صد و هشتادمین شب شعر طنز در حلقه رندان میزبان شعرخوانی شاعران و سه رونمایی کتاب از امید مهدی‌نژاد بود

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: به نقل از روابط حوزه هنری؛ صد و هشتادمین شب شعر طنز در حلقه رندان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار همزمان بود و در این جلسه شعرها و نثرهای طنزی با موضوعات مختلف از جمله موضوع پرستار و کادر درمان خواندند.در این جلسه در بدو ورود، از حاضرین خواسته شد که تا آخر برنامه مصرع «چه خوش باشد پرستارم تو باشی» را کامل کنند.

صد و هشتادمین شب شعر طنز در حلقه رندان با اجرای سعید بیابانکی، با شعر «داروگ» نیما یوشیج آغاز شد و بعد از آن شاعران و طنزپردازان به نوبت روی صحنه رفتند.

جواد نوری، مهدی استاداحمد، سیدشهاب جدا ، امید خیاطی فرد،مهدی فرج‌الهی و فرامرز ریحان صفت به ترتیب در این نشست به شعرخوانی پرداختند.



در ادامه سه کتابی که به قلم امید مهدی‌نژاد (شاعر، طنزپرداز و مدیرمسئول مجله سه نقطه) به تازگی در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده در حاشیه صد و هشتادمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» رونمایی شد.

عباس حسین‌نژاد، مدیر دفتر طنز حوزه هنری، سعید بیابانکی شاعر و امید مهدی نژاد، نویسنده این سه گانه، با حضور روی صحنه در حلقه رندان از نسخه‌های چاپی «ابولچپ»، «خاک عالم» و «الادختر» رونمایی کردند.


امید مهدی‌نژاد در مورد نگارش این آثار گفت: اینها اشعاری هستند که بعضی از آنها به طور پراکنده در شب شعرها شنیده شده و الان به صورت کامل در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و خوشحال هستم که این آثار به چاپ رسیده است .  


عباس حسین‌نژاد در گفت‌وگویی با تاکید بر حمایت از آثار مکتوب که جنبه شوخ‌طبعی بالایی دارند گفت: وظیفه ما در دفتر طنز حمایت از انتشار آثار طنزی است که هم قدرت شوخ‌طبعی بالایی دارند و هم به دلیل منصفانه بودن و قوت شعری، سطح سلیقه ادبی مخاطبان طنز فارسی را بالا می‌برند.


او افزود: ما همیشه اعلام کردیم و این بار نیز اعلام می‌کنیم که پذیرای آثار طنزپردازان از سراسر کشور هستیم تا بستر چاپ و نشر آن آثار را فراهم کنیم. کافی است هنرمندان با صفحات دفتر طنز در فضای مجازی ارتباط بگیرند و اثر خود را به دست ما برسانند تا کتاب آنها در فرایند انتشار قرار بگیرد.





در انتهای برنامه نیز به برگزیدگانی که در مسابقه ابتدای جلسه شرکت کردند به قید داوری و در نهایت به بعضی از شرکت‌کنندگان به قید قرعه کتاب طنز هدیه داده شد.



انتهای گزارش/



News gallery

Suggested news

Labels: خبرگزاری شعر تارنا حوزه هنری در حلقه رندان امید مهدی‌نژاد شب شعر طنز

share :

Related posts

    Comments


    Please write your comments in Farsi and avoid using Latin alphabet.