1402/10/26   شعرنو   کدخبر: 2687   نظر: 0   بازدید: 2409   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

گزارش از هفتمین جلسه کارگروه تخصصی شعر وندا؛

بررسی نقش و اهمیت سمبل در شعر نیما یوشیج و سهراب سپهری

بررسی نقش و اهمیت سمبل در شعر نیما یوشیج و سهراب سپهری

در هفتمین نشست تخصصی شعر وندا سمبل شناسی اشعار سهراب و نیما مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: هفتمین جلسه کارگروه تخصصی شعر وندا در روز دوشنبه 25 دی ماه با حضور جمعی از علاقه مندان شعر و ادبیات برگزار شد. در این حلقه ادبی، که با حضور دکتر سید مهدی نژاد هاشمی، رضا شالبافان، یزدان سلحشور، رضا پناهیان آلوارس، علی داودی مقدم، جواد شکری زاده، دکتر زیباگل محمدی، فریبرز میثاقی، حمید اسماعیلی و سایر شعرای تهرانی برگزار شد، به بررسی نقش سمبل و نماد در شعر نیما یوشیج و سهراب سپهری پرداخته شد.


ابتدای جلسه به تبیین نقش سمبل و نماد در شعر نیما یوشیج و سهراب سپهری پرداخته شد. اعضای جلسه تعاریف مختلف سمبل و جایگاه ادبی آن را مورد بررسی قرار دادند. دکتر نژاد هاشمی به بررسی استفاده از سمبل در اشعار نیما و سهراب پرداخت و علت اینکه نیما به عنوان شاعر شب و سهراب به عنوان شاعر آب مشهور شده‌اند و نقش سمبل‌های عرفانی و اجتماعی در شعر این دو شاعر بیان گردید.


سمبل‌های طبیعت مورد استفاده هر دو شاعر نیز مورد بررسی تطبیقی قرار گرفت و نمونه‌هایی از اشعار سهراب و نیما که سمبل به عنوان شاخصه‌ی اصلی شعر جلوه می‌نمود مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در پایان هفتمین جلسه ادبی وندا، اعضای جلسه با خوانش شعر به تحلیل اشعار پرداختند و نقاط قوت و ضعف هر شعر بیان گردید.


اعضای جلسه تصمیم گرفتند که در جلسه آینده انجمن تخصصی ادبی وندا، به لحاظ استفاده کاربردی و اهمیت بالقوه ی مبحث سمبل، علاوه بر اشعار نیما و سهراب، به بررسی تطبیقی اشعار فروغ فرخزاد نیز بپردازند. انجمن وندا به صورت تخصصی به نقد و بررسی شعر شاعران معاصر و حاضر می‌پردازد.






اتمام خبر/





اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا سهراب سپهری نیما یوشیج شعر وندا کارگروه شعر وندا دکتر نژاد هاشمی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.