1402/10/28   شعر امروز   کدخبر: 2692   نظر: 0   بازدید: 3069   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

با حضور جمعی از اهالی قلم؛

«توداری ریشه در ضرب المثل ها» رونمایی شد

«توداری ریشه در ضرب المثل ها» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب "توداری ریشه در ضرب المثل ها" استاد رضا عبدالهی با حضور هنرمندان و شاعران

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: با حضور جمعی از هنرمندان، شاعران و علاقمندان، آیین رونمایی از کتاب جدید به نام "توداری ریشه در ضرب المثل ها" تالیف استاد رضا عبدالهی، شاعر، ترانه سرا، مولف و محقق ادبی در تاریخ دوشنبه 25 دی ماه 1402 در سالن اجتماعات مرکز آموزش هنری و سینمایی دارالفنون برگزار شد.


در این مراسم، محمد مهدی تدین موغاری، مدیر مرکز آموزش هنری و سینمایی دارالفنون، به توصیف خصوصیات اخلاقی و شخصیت ادبی استاد رضا عبدالهی اشاره کرد و از تأثیرگذاری او در حوزه ادبیات معاصر نوین سخن گفت.


تدین استاد عبدالهی را از افراد تأثیرگذار و مخلص در زمینه ادبیات نام نهاد و به تلاش مداوم ایشان برای حفظ تشکل های ادبی اشاره کرد. ایشان نیم قرنی است که با خلوص و ایثارگری به هر شکل ممکن در بهتر شدن فرهنگ و هنر مشارکت دارند.






در ادامه، شاعران حاضر و مسئولان انجمن های ادبی به بررسی اخلاق حرفه ای این هنرمند صاحب نام پرداختند و تعدادی از اشعار کوتاه او را به گوش حاضرین رساندند.


پس از رونمایی از کتاب "توداری ریشه در ضرب المثل ها"، استاد رضا عبدالهی به سخنرانی پرداخت و اهمیت حفظ ضرب المثل ها و امثله را برجسته کرد. او بیان کرد که هدف اصلی این کتاب، اهمیت حفظ هویت و فرهنگ فولکلور است و تلاش بر این است که این ارزش‌های فرهنگی حفظ شده و به نسل‌های آینده منتقل شوند.


کتاب حاضر از 150 ضرب المثل بهره گرفته است و استاد عبدالهی اعلام کرد که در صورت توفیق، قصد دارد جلد دوم و سوم این کتاب را نیز منتشر کند.


در پایان مراسم، تعدادی از اشعار کتاب توسط استاد خوانده شد و شاعران حاضر به گفتگوی ادبی پرداختند.


اتمام خبر/



اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا سایت شعر اخبار فرهنگی توداری ریشه در ضرب المثل ها رضا عبدالهی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.