1402/11/12   شعرنو   کدخبر: 2733   نظر: 0   بازدید: 4606   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

جنگ و صلح در شعر نو

سی‌ و ششمین نشست «کمیته صلح و ادبیات» برگزار شد

سی‌ و ششمین نشست «کمیته صلح و ادبیات» برگزار شد
سی‌ و ششمین نشست «کمیته صلح و ادبیات» برگزار شد

سی‌ و ششمین نشست «کمیته صلح و ادبیات» در خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی تهران،با موضوع جنگ و صلح در شعر نو با حضور جمعی از علاقه مندان و اهالی شعر و ادبیات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲، «کمیته صلح و ادبیات» انجمن علمی مطالعات صلح ایران با برگزاری سی‌ و ششمین نشست خود، به بررسی رابطه ادبیات و صلح پرداخت. این نشست با عنوان «صلح و جنگ در شعر نو» در خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد.


دبیر نشست دکتر مهتاب حاجی‌محمدی پس از خواندن اشعاری از سهراب سپهری با معرفی سخنرانان به تبیین جوانب مختلف این موضوع پرداختند.


دکتر محمدرضا موحدی، اولین سخنران، در مورد صلح و جنگ در آثار فریدون مشیری و قیصر امین‌پور توضیحاتی ارائه داد. او به بیش از ۵۰ یا ۶۰ نمونه از آثار فریدون مشیری اشاره کرد و مقوله‌ی صلح و جنگ را از دو جنبه بیرونی و درونی، با توجه به شعر گرگ و ...، مورد بررسی قرار داد.


سخنران دوم،دکتر سمیه شکری، به بررسی جوانب صلح در آثار فروغ فرخزاد پرداخت. او نکاتی را ارائه کرد که درباره وضعیت مردسالارانه و مقابله فروغ فرخ‌زاد با شرایط و سلطه مردانه آن دوران و تقابل‌های برگرفته از آن محیط با استفاده از ابزار و شعر زنانه بود.


سخنران سوم،دکتر سید مهدی نژادهاشمی، در بررسی تطبیقی سمبل در آثار فروغ فرخ‌زاد، سهراب سپهری و نیما یوشیج و نمود صلح و جنگ در آثار این سه شاعر به تحلیل پرداخت.




با برگزاری این نشست، «کمیته صلح و ادبیات» نشان داد که توانایی برگزاری نشست‌های متعدد در زمینه جایگاه صلح در ادبیات را دارد و با حضور سخنرانان متخصص، به تبادل نظر و بحث پیرامون این موضوعات اهمیت می‌دهد.


اتمام خبر/











گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا کمیته صلح و ادبیات مهتاب حاجی محمدی دکتر محمدرضا موحدی دکتر سمیه شکری دکتر سید مهدی نژادهاشمی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.