1402/11/22   هنر   کدخبر: 2747   نظر: 0   بازدید: 2034   خبرنگار: دانیال فتحی لاطران چاپ

سیمرغ برشانه پروین

سیمرغ برشانه پروین

مارال بنی آدم با اجرای نقش شخصیت پروین اعتصامی در فیلم سینمایی پروین برنده تندیس سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران- تارنا: در تاریخ تصویر ایران که شامل سینما، تلویزیون و نمایش خانگی می شود، سه بازیگر زن این مجال را پیدا کردند که شخصیت شاعر زن بزرگ کشورمان پروین اعتصامی را به تصویر بکشند. نخستین بار آناهیتا نعمتی در فیلمی با همین نام تکراری پروین به کارگردانی مرتضی هرندی در سبک سورئال این فرصت را به دست آورد. فیلم نخست محصول سال 1384 است. دومین مرتبه باران کوثری با در سریال نمایش خانگی (شبکه مخفی زنان) به کارگردانی افشین هاشمی در نقش پروین ظاهر شد که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. در سومین محک تصویری اهالی سینمای ایران برای خلق شخصیت پروین اعتصامی، مارال بنی آدم برای ایفای نقش انتخاب شد و توانست در پنجمین تجربه بازیگری خود در سینما در فیلم پروین به کارگردانی محمدرضا ورزی، برای اجرای این نقش فاتح سیمرغ بهترین بازیگر نقش نخست زن از جشنواره چهل و دوم شود.






نکته ای که توجه منتقدان فیلم ،مخاطبان و علاقه مندان سینمای ایران و پروین اعتصامی را به خود جلب کرده و زمزمه هایی را به همراه داشته این است که از نظر انتخاب بازیگر برای نقش پروین و نقش پدر پروین (یوسف اعتصام الملک) چند فاکتور شباهت ظاهری به لحاظ میمیک صورت برای گریم، آناتومی بدن و قد و قامت کمی کمتر به چشم آمده است. از این منظر به نظر می رسد ، باران کوثری با چهره پردازی در شبکه مخفی زنان بیشترین شباهت را داشته، با این حال شهرام خلج چهره پرداز فیلم جدید پروین نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و چهره مارال بنی آدم را به پروین بسیار نزدیک کرده که برای این بخش نامزد دریافت سیمرغ گردید. آنچه نظر تماشاگران سینما و داوران را در نهایت جلب می کند مهارت بازیگر و توانایی اجرای این نقش برای اثر گذاری بیشتر است. مارال بنی آدم که بازیگری را با تئاتر آغاز کرده پیشتر در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر برای بازی در فیلم در آغوش درخت به کارگردانی بابک خواجه پاشا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده بود. در فیلم جدید پروین که نام قبلی آن (معجزه پروین) بوده، محمدرضا شریفی نیا نیز در نقش یوسف اعتصام الملک پدر پروین ظاهر شده است.



پایان خبر/


اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا پروین اعتصامی باران کوثری سیمرغ برشانه پروین مارال بنی آدم آناهیتا نعمتی جشنواره فیلم فجر

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.