1402/11/29   کانون ادبی   news code: 2750   Opinion: 0   Visit: 1116   Reporter: سمیه بحرکاظمی Publish

سیب نقره ای

رونمايي از کتاب «لوازم تنهايی» در نشست ادبی « سيب نقره ای»

رونمايي از کتاب «لوازم تنهايی» در نشست ادبی « سيب نقره ای»

فرهنگسرای عطار نیشابوری

آیین رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی» نقد صد شعر کوتاه معاصر با گزینش نقد حمیدرضا شکارسری فردا یکشنبه ۲۹ بهمن در سالن فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: آیین رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی » نقد صد شعر کوتاه معاصر با حضور حمیدرضا شکارسری در دومین ویژه برنامه «سیب نقره ای» روز یکشنبه 29 بهمن ساعت 16:30 در سالن فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای عطار نیشابوری؛ خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری از آیین رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی » با حضور حمیدرضا شکارسری نقد صد شعر کوتاه معاصر در دومین ویژه برنامه ی «خط به خط » با حضورجمعی از صاحب نظران و اهالی قلم و شاعران معاصر با مشارکت نشر هزاره ققنوس خبر داد.

وی گفت: در نقد اشعار کوتاه در کتاب «لوازم تنهایی » آمده است :  منش استعاری زبان و بخصوص شعر ، مدیون تمایز دال ها و تردد دائمی زبان میان محورهای همنشینی و جانشینی زبان است . این تردد در زبان روزمره دچار انجماد شده اما در شعر ، مدام موجب انعقاد قراردادهای تازه میان شاعر و خواننده می شود .

مهدی پور گفت: حمیدرضا شکارسری(متولد 1345 در تهران)  شاعر، پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی با نوشتن دهها مقاله و نقد شعر در نشریات و جراید کشور جزو شاعران پر کار معاصر محسوب می شود ایشان هم چنین دبیرعلمی چندین کنگره و همایش ادبی و داوری چندین مسابقه شعر را در کارنامه‌ی فعالیت‌های خود دارد. کتاب حماسه کلمات ایشان که مجموعه نقد و بررسی بیست سال شعر دفاع مقدس می‌باشد در سال ٨٠ به عنوان اثر برگزیده جشنواره دو سالانه انتخاب کتاب دفاع مقدس در بخش شعر شده‌است. وی در حال حاضر علاوه بر شغل اداری مسئولیت کانون ادبی فرهنگسرای خاوران را بر عهده دارد. شکارسری  از 16 سالگی به سرودن شعر می‌پرداخت و در سال 1362 برای اولین بار غزلی از او در مجله‌ای به چاپ رسید. سپس از سال 1365 به طور جدی وارد عرصه شعر شد. از سال 1371 نیز کار نقد شعر را شروع کرد. در نتیجه با اولین کتاب مجموعه شعر خود در سال 1375 با عنوان «باز جمعه‌ای گذشت» وارد دنیای نشر شد.از وی تاکنون بیش از 20 جلد کتاب شعر و پژوهش ادبی منتشر شده است.

محفل ادبی « سیب نقره ای» یک فرصت مناسب برای جمع آوری افراد علاقه‌مند به ادبیات و اشتراک دیدگاه‌ها و آثار ادبی است. این ویژه برنامه که  بصورت ماهانه میزبان فعالین کانونها ، محافل و گروه های ادبی شهر تهران خواهد بود، شاعران، نویسندگان وداستان‌نویسان آثار خود را به نمایش گذارده  و با حضور گروه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری به تبادل نظر و بحث پیرامون موضوعات ادبی می پردازند.

نشانی: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیر قلی، فرهنگسرای عطار نیشابوری


اتمام خبر/

Suggested news

Labels: خبرگزاری شعر تارنا حمیدرضا شکارسری اخبار شعر سایت شعر سیب نقره ای فرهنگسرای عطار خدیجه مهدی پور

share :

Related posts

    Comments


    Please write your comments in Farsi and avoid using Latin alphabet.