1403/2/23   شعر امروز   کدخبر: 2841   نظر: 0   بازدید: 5717   خبرنگار: کیوان گلزارنیا چاپ

دکتر پیمان فلسفی عنوان کرد:

به فکر وضعیت معیشت و حمایت از شاعران در مجلس شواری اسلامی پیش رو هستیم

به فکر وضعیت معیشت و حمایت از شاعران در مجلس شواری اسلامی پیش رو هستیم

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

دکتر پیمان فلسفی نماینده منتخب مردم تهران پس از چند ساعت از اعلام آرای تهران قول حمایت از شاعران در مجلس را داد

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: دکتر پیمان فلسفی نماینده منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در ایستگاه رسانه ای تارنا در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این دوره از نمایشگاه را مفید ارزیابی کرد و توضیح داد:

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با هدف نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی برپا شده و خوشبختانه هر دوره توانسته کامل تر از دوره قبلی برگزار شود. حاصل فعالیت های یک مولف که در نهایت به کتاب تبدیل شده در این نمایشگاه عرضه میشود و مردم با حضور در این نمایشگاه از آخرین دست آوردهای حوزه نشر آگاه میشوند، بر حسب آمار، نمایشگاه کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه ها در دنیا است که حدود 5 تا 7 میلیون نفر بازدید کننده دارد که این موضوع نشان دهنده ذوق و علاقه مردمان ما به کتاب و مطالعه است.


پیمان فلسفی درباره علاقه خود به شعر پارسی گفت:

من شخصا به شعر علاقه بسیاری دارم و از نوجوانی همواره سعی میکردم شعر را دنبال کنم و در اوقات فراغت همیشه برای خوانش شعر وقت میگذاشتم به جرات میتوان گفت یکی از روش های انتقال شعور، شعر است و شعر زیباترین هنر ایرانی است و همه ما باید قدر این گنجینه مهم را بدانیم.


او در ادامه از شاعران مورد علاقه خود گفت:

من در بین شاعران پارسی زبان حضرت حافظ و فردوسی را بسیار علاقه‌مند هستم و از شاعران معاصر آثار جناب آقای افشین علا را پیگیری میکنم.


دکتر فلسفی در پاسخ به پیگیری وضعیت شاعران و حمایت دولت از هنرمندان توضیح داد:

مجلس یک مجموعه جمعی و جریانی است و به تنهایی کاری پیش نمیرود اما من به عنوان یک نماینده نقش خودم را ایفا میکنم اما باید برای بهبود وضعیت مولفان جریان سازی کنیم؛ حمایت از شاعران باید هم در حوزه ی حرفه ای و هم برای بهبود معیشت آنها باشد تا استوارتر بتوانند در مسیر مقدسی که انتخاب کرده اند نقش خود را ایفا سازند و من امیدوارم سایر نمایندگان هم عزم این کار را داشته باشند.






اتمام خبر/

 

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر سایت شعر سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیمان فلسفی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط