1403/2/28   طنز   کدخبر: 2853   نظر: 0   بازدید: 3499   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

در ایستگاه رسانه ای تارنا؛

هفدهمین جلسه از گردهمایی نثرخوانی «طنز خوانه» برگزار شد

هفدهمین جلسه از گردهمایی نثرخوانی «طنز خوانه» برگزار شد

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

هفدهمین جلسه از گردهمایی نثرخوانی «طنز خوانه» با دبیری محسن فراهانی در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا:در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اینبار خبرگزاری شعر ایران میزبان هفدهمین گردهمایی طنز جوانان به نام «طنز‌خوانه» بود. 


موضوع این نشست که باید اعضا با توجه به آن قلم فرسایی می‌کردند «میم‌های‌ فضای مجازی» بود. 

طنزخوانه انجمنی است که گردهمایی‌های هفتگی آن در دفتر حوزه هنری برگزار می‌شود. در این جلسات هفتگی آثار نویسندگان طناز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

این سلسله نشست ها به همت دفتر طنز حوزه هنری به گردانندگی محسن فراهانی با هدف درست نویسی برگزار می‌شود که اصول مقدماتی طنز نویسی و طنز مطبوعاتی نیز در صدر آموزش طنزخونه قرار دارد. 



فراهانی درباره شکل گیری این محفل طنز  توضیح داد:

ایده اولیه این گردهمی از زمانی شکل گرفت که من با چندی از دوستانم کلاس نویسندگی طنز میرفتیم و همیشه علاقه مند بودیم محفلی بود و میتوانستیم نثر های خودمان را بخوانیم و نقد کنیم و در بیشتر اوغات این کار را در پارک ها در یک جمع دوستانه انجام میدادیم که چندان پایدار نبود، تا اینکه با همکاری دفتر طنز حوزه هنری یک فضای مستقل و همیشگی پیدا کردیم به صورت هفتگی با یک موضوع خاص دوستان عضو انجمن نثر مینویسند و سپس به نقد و بررسی میپردازیم.

من شخصا کسانی زیادی را میشناسم که انواع کلاس های طنز را شرکت کرده اند اما حوصله نوشتن ندارند در حقیقت طنز نوشتن شبیه باشگاه بدنسازی رفتن است باید یک پاکار داشته باشی و اینجا ما همدیگر را مجبور میکنیم که هر هفته طنز بنویسیم.



در انتهای این برنامه از محسن فراهانی به پاس سالها فعالیت هنری تجلیل شد.در این نشست نویسندگانی به طنازی پرداختند و با نثر نویسی مسائل اجتماعی را به نقد کشیدند حضور شاعران و مهمانان زیر را پاس می‌داریم:

نرجس پرویز، مریم دهقان، زهرا محمودی،  طاهره قربانی، فائزه نقدی سپهوند، محمد هادی مومن، محدثه قدرتی، نوید ولی زاده، محمد رضا درخشان، مهدی منصوری، پروانه قلی‌زاده، مریم تهرانی، سید احسان هادیان زاده، منیره حدیثی، زهرا نجفی زاده، حمید بحیرایی، فاطمه کریمی،  رسول دژآگاهی و دیگر دوستان ارجمند.


اتمام خبر/



اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر انجمن ادبی دفتر طنز حوزه هنری طنزخوانه محسن فراهانی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط