1403/3/3   شعر امروز   کدخبر: 2861   نظر: 0   بازدید: 5742   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

از شبهای پروانه ای تا قصه عشاق با دکتر ناصر پروانی

از شبهای پروانه ای تا قصه عشاق با دکتر ناصر پروانی
از شبهای پروانه ای تا قصه عشاق با دکتر ناصر پروانی

دکتر ناصر پروانی شاعر، نویسنده و فعال فرهنگی با حضور در ایستگاه رسانه ای تارنا از فعالیت های خود و دغدغه هایش درباره شعر سخن گفت

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: دکتر ناصر پروانی فعال فرهنگی از دانشگاه پزشکی شهید بهشتی، در گفتگوی اختصاصی خود در ایستگاه رسانه ای تارنا در توضیح فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود چنین گفت:


"در حال حاضر بیست و پنجمین اثر خود را رونمایی کردم. نام این اثر «کم بیشعور باشیم» است که اینبار در حوزه شعر و داستان نیست و در حوزه دوستی است، این کتاب در فروردین وارد بازار نشر شد و در نمایشگاه به چاپ چهارم رسید. در ادامه فعالیت‌هایم کتاب «وقت کرونا» توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، در همین نمایشگاه نیز رونمایی خواهد شد."


گفتنی است 16 مجموعه شعر و 5 رمان دیگر نیز از دستاوردهای قلم فرسایی او برجای مانده است. کتاب «اشکهای سوالی» نیز به چاپ سوم رسیده که نظر مخاطبین زیادی را به خود جلب کرده است.


 در ادامه دکتر پروانی در خصوص کارگاه‌های شعر خود چنین گفت:


کارگاه شعر شبهای پروانه ای از سال 76 به صورت دو هفته یکبار و به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود همین جا عرض کنم که این کارگاه را وام دار استاد افشین یدالهی عزیز می‌دانم که قرار بر این بود کارگاه شعری داشته باشیم که البته عمر ایشان به درازا نبود.


فعالیت این کارگاه با همراهی بسیاری از دانشجویان بین الملل همراه است که در آن شعر هندی و انگلیسی زیاد می‌شنویم که یک نوبت در خانه موزه ها برگزار می‌شود و قرار است به زودی مهمان خانه موزه نیما یوشیج باشیم و یک نوبت هم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.


وی در ادامه صحبت های خود به خبرنگار اختصاصی تارنا چگونگی فعالیت های خود را در فضای کم رونق جشنواره حوزه شعر و فرهنگ و اقدام به برگزاری جشنواره مستقل چنین توضیح داد: 


جشنواره تخصصی شعر «قصه عشاق» را با همکاری حوزه هنری و دانشگاه پزشکی شهید بهشتی و انتشارات شاهد و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس سال گذشته را برگزار کردیم که 1600 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در آن تیم داوران استاد بیابانکی و علی داودی رضا عبدالهی و الهام باقری برگزار شد و خود نیز به عنوان دبیر دايمی جشنواره بودیم که از 31 استان اثر داشتیم و از 64 دانشگاه در سه رده اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان مشارکت بهم رساندند و در امسال هم به صورت بین المللی برگزار خواهد شد و پر رونق برگزار شود.


پروانی وضعیت شعر به ویژه در نمایشگاه را چنین ارزیابی کرد: 


در شلوغی‌های کشور مثل همین نمایشگاه و ترافیک تهران و گرفتاری های اقتصادی، شعر هم در این میان جلوه گری می‌کند و فقط میتوان گفت: ایکاش زمانی فرا برسد که با استفاده از ابزار ارزشمند و غنی شعر و اهرم شعر بتوانیم به نحو احسن استفاده کنیم.




اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر ناصرپروانی دانشگاه شهید بهشتی شبهای پروانه ای جشنواره قصه عشاق

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط