1403/3/22   شعر امروز   کدخبر: 2899   نظر: 0   بازدید: 2131   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

نشست کانون ادبی بهمن با دعوت از اعضای کانون همدلان برگزار شد

اصغر علی کرمی

نشست کانون ادبی بهمن با حضور جمعی از اهالی شعر در فرهنگسرای بهمن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا:نشست شعرخوانی و نقد شعر در کانون ادبی بهمن با کارشناسی و اجرای الهه کاشانی و اصغر علی کرمی با حضور جمعی از اهالی شعر و ادبی برگزار شد. حمید اسماعیلی موسس و مدیر انجمن همدلان در اجرای برنامه همکاری داشت.


جلسه به سنت معمول جلسات کانون ادبی بهمن با نقد کارگاهی آغاز شده و اصغر علی کرمی در این بخش اعلام کرد که نقد ادبی در واقع یک مجموعه فرایند به هم متصل است و آنچه به عنوان بررسی اثر ادبی و چگونگی ترکیب اجزای آن جهت تاثیر بر خواننده صورت می‌گیرد در واقع تحلیل نام دارد که بخشی از عملیات نقد است.

اصغر علی کرمی ضمن توضیح دیگر بخش‌های فرایند نقد ادبی از جمله توصیف اثر ادبی و دسته‌بندی آن، به بیان برخی از رویکردهای اشتباه پیرامون نقد یک اثر ادبی پرداخت.در ادامه جلسه شعر دو نفر از شاعران پیشکسوت حاضر در جلسه: حسین مدرسی و رضا پناهیان الوارس با همکاری شاعران حاضر در جلسه نقد و تحلیل شد.



در این بخش دکتر سید مهدی نژاد هاشمی و الهه پازوکی و سید علی مصطفوی و دیگر شاعران حاضر در جلسه نکات ارزشمندی را در خصوص اشعار خوانده شده بیان کردند.




از میان شاعران دیگری که در این جلسه شعر خواندند می‌توان به نام‌های آشنایی از جمله فاطمه اتحاد، امید استیفا، سام‌ البرز، فاطمه جناب، دنیا زینالی، مرتضی اسفنانی و فرهاد سالاری اشاره کرد که به صورت مشترک توسط کانون شعر بهمن و انجمن ادبی همدلان دعوت شده بودند.

نشست های کانون ادبی در حال حاضر ماهانه و در چهارشنبه میانه ماه برگزار شده و به گفته مسئولان و برگزارکنندگان، هدف این کانون پرداختن به جریان های علمی شعر و نقد شعر و حمایت از سطوح بالا و حرفه ای شعر است.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: اصغر علی کرمی الهه کاشانی خبرگزاری شعر تارنا کانون ادبی بهمن حمید اسماعیلی انجمن همدلان

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.