1403/4/2   رویداد ها   کدخبر: 2905   نظر: 0   بازدید: 1040   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

رونمایی از تمثال دکتر نادر کریمیان سردشتی

نادر کریمیان سردشتی
نادر کریمیان سردشتی

در مراسم سالزاد نادر کریمیان سردشتی، تابلویی به شمایل او در جنبش نو قهوه‌خانه‌ای با نقاشی معاصر از زندگی او در غارموزه وزیری لواسان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: در روز یکشنبه، ۲۷ خردادماه، در مراسم سالزاد استاد نادر کریمیان سردشتی، تابلویی به شمایل دکتر نادر کریمیان سردشتی در قالب جدیدی به نام "جنبش نو قهوه‌خانه‌ای" رونمایی شد. این تابلو، که توسط استاد مهدی طالعی نیا، رئیس انجمن جنبش نو نقاشی قهوه‌خانه‌ای، خلق شده است، از مکتب نقاشی قهوه‌خانه‌ای الهام گرفته و داستانی معاصر از زندگی دکتر نادر کریمیان سردشتی را به تصویر می‌کشد.


این اثر خلاقانه و هنری در مراسمی باشکوه در غارموزه وزیری در لواسان به نمایش گذاشته شد. استاد مهدی طالعی نیا در توصیف اثر خود، ارتباطی میان سیر و سلوک، کشف و شهود، و طی طریق دکتر نادر کریمیان سردشتی در وادی‌های فلسفه، عرفان، تاریخ، و مشقات این وادی‌ها را بیان کرده است.


این رویداد به عنوان یک اقدام هنری و فرهنگی مهم، نه تنها به جشن سالروز تولد استاد نادر کریمیان سردشتی افتخار می‌آورد، بلکه نمادی از ادبیات و هنر معاصر ایرانی است که با استفاده از اسطوره‌های ملی و مذهبی، داستان‌های زندگی را به شیوه‌ای نوین و جذاب بیان می‌کند.


اتمام خبر/



اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا نادر کریمیان سردشتی غار موزه وزیری نقاشی نو قهوه خانه ای مهدی طالعی نیا

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.