1403/4/10   ملل   کدخبر: 2912   نظر: 0   بازدید: 1120   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

شاعر عراقی در جشن ادبی همدلان

عباس زائر

عباس زائر،شاعر جوان عراقی که به دلیل آثارش همچون "و خدا فکرهای دیگری داشت" در بین نویسندگان جوان عراقی شناخته شده است، به دعوت انجمن همدلان و اصغرعلی کرمی به تهران سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: عباس زائر، شاعر و روزنامه نگار جوان از عراق که با نام‌های برجسته‌ای همچون کتاب «و خدا فکرهای دیگری داشت» به شهرت رسیده است، به تهران دعوت شده است. این شاعر که اثرش به عنوان برگزیده جوان در اتحادیه ادبا و نویسندگان عراقی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده، اخیراً با ترجمه اصغر علی کرمی توسط انتشارات شب چله به چاپ رسیده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه شده است.


عباس زائر، که فارغ‌التحصیل رشته قانون از دانشگاه روسیه است، به دعوت از اصغرعلی کرمی و با همکاری انجمن همدلان، به تهران سفر کرده تا در اینجا با شاعران، نویسندگان، و اهالی ادبیات دیدار کرده و در جلساتی شرکت کند. حضور وی در این مراسم فرصتی برای تبادل دیدگاه‌ها و تجربیات فرهنگی و ادبی بین ادبای ایران و عراق خواهد بود.


به گفته‌ی اصغرعلی کرمی، عباس زائر با نوشته‌های خود در موضوعاتی چون عشق، معاندت و وجودیت، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و موفق به جایگاهی ممتاز در صحنه ادبی عراق شده است. این سفر به تهران او را در فرصتی جدید برای توسعه همکاری‌ها و شناخت بیشتر با ادبیات ایرانی و ادبای ایرانیان قرار خواهد داد.




اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: اصغر علی کرمی خبرگزاری شعر تارنا انتشارات شب چله شاعر عراقی و خدا فکرهای دیگری داشت عباس زائر انجمن ادبی همدلان

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.