1403/2/23   ادبیات داستانی   کدخبر: 2842   نظر: 0   بازدید: 2356   خبرنگار: دانیال فتحی لاطران چاپ

مراسم رونمایی از مجموعه رمان «طلسم گرانزاد» اثر شیدا قوام پوری

مراسم-رونمایی-از-مجموعه-رمان-طلسم-گراتراد-اثر-شیدا-قوام-پوری

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

رمان شش جلدی « طلسم گراتراد» اثر شیدا قوام پور در گونه رئال جادویی ،داستانی کودک و نوجوان، در غرفه خبرگزاری شعر و ترانه ایران، تارنا در سالن رسانه های دیجیتال سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین بارمعرفی و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا:این مراسم که با اجرای حامد صلاحی فعال رسانه ای همراه بود. حامد صلاحی ابتدا به معرفی نویسنده و آثارش پرداخت و به تغییر رویه نویسنده در نگارش داستانهایش از گونه بزرگسال به نوع داستان کودک و نوجوان خبر داد که اثری جالب و قابل توجه را ارائه داده است.

در ادامه شمیلا شهرابی نویسنده و شاعر که خود در زمینه کودک داستان هایی نوشته است به نقد و بررسی رمان شش جلدی طلسم گرانزاد پرداخت، شهرابی اشاره کرد که در اثر ارائه شده، رئال جادویی و سورئال بیشتر دیده می شود، در این داستان ها قهرمان پردازی شده و قهرمان قصه کودک هست و دنبال کشف و شهود در مسائل و عجایبی هست که برایش رخداده است.

در سال های اخیر ما در حوزه کودک و نوجوان با داستان هایی روبه رو هستیم که رئال جادویی و سورئال با قهرمان پردازی کودک سروکار داریم مانند رمان های هری پاتر که به سینما هم راه پیدا کرده است. در نمونه کاملا ایرانی این گونه ژانر، در اثر خانم شیدا قوام پوری قهرمان آن گونه نیست که هیچ وقت نمیرد، قهرمان جلوه حقیقی دارد و باور پذیر در ذهن نویسنده ترسیم گردیده، تصویر سازی های بسیار دقیق و با ریز جزییات که شگفتی به همراه دارد.

قهرمان داستان های طلسم گرانزاد نامیرا نیستند و تلاش شده، بر اساس واقعیت شکل بگیرند. رمان طلسم گرانزاد، شش کتاب پشت سرهم است که هرکدام عنوان خاص خود را دارد که شامل موارد زیر است:


1-آرش و راز اسرار آمیز

2-مبارزه در مدرسه جادوی

3-طلسم جادویی

4-آدم برفی افسانه ای و انجمن وکلای بی نام و نشان

5- نبرد روشنایی و تاریکی

6- سنگ پرنده و سفر به سیاره اکالیپتوس قاتل


شیدا قوام پوری راجع به آثار خود گفت: این که چرا ژانر فانتزی تخیلی را انتخاب کردم، این است که این ژانر در ایران بسیار مهجور است و تنها افتاده و خیلی از ناشران ترجیح می دهند که با مترجم کار کنند و آثار خارجی در این زمینه را ترجمه و منتشر کنند تا اینکه با مولف همکاری کنند. خیلی از افراد با دیدن طراحی جلد این مجموعه کتاب شاید تصور کنند که این رمان خارجی و از آثار جی کی رولینگ نویسنده انگلیسی است، درحالیکه این داستان ها در فضای ایرانی و با اسامی اصیل ایرانی شکل گرفتند. قهرمان داستان من نوجوانی است که مشکلات خانوادگی دارد و برادرش مدتی کما به سر می برد، همین مورد باعث شده مشکلات خاصی داشته باشد و حالات روحی و روانی خاصی دارد و تحت نظر روانپزشک است، او وارد مدرسه ای خاص می شود که با آدم های خاصی رو به رو می شود و یک دوستی شکل می گیرد و با مسائل متعدد رو به رو می شود که در شش جلد کشش پیدا می کند.


این رمان توسط نشر نقش آذین تهیه شده است و در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. در انتهای این مراسم به رسم یادبود برای عملکرد خانم شیدا قوام پوری در نوآوری در این ژانر برای اولین بار در ایران با اهدای لوح از طرف خبرگزاری شعر و ترانه ایران تقدیر شد.


اتمام خبر/



گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شمیلا شهرابی سایت شعر شیدا قوام پوری حامد صلاحی داستان کودک و نوجوان هری پاتر عکاس افسانه نوروزی طلسم گرانزاد رمان شش جلدی طلسم گرانزاد جی کی رولینگ

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.