1403/3/09   مجازی   کدخبر: 2876   نظر: 0   بازدید: 6124   خبرنگار: دانیال فتحی لاطران چاپ

وقتی که اینستاگرام کارآمد و مثبت عمل می کند

فضای مجازی: قدردان بزرگان،مشاهیر و دانشمندان خود باشیم

فضای مجازی: قدر دان بزرگان،مشاهیر و دانشمندان خود باشیم

ویدئویی در رسانه اجتماعی اینستاگرام، در صفحه فوق العاده پر بازدید « acientworld جهان باستان » به چشم می خورد که دلسوزانه به جلوگیری از تحریف تاریخ و سرقت مشاهیر ادبی و علمی ایران توسط کشورهای همسایه و حوزه تمدن جغرافیایی ایران پرداخته و به طور مستقیم برای پیشگیری از پروپاگاندای این جریان ضد فرهنگ ایران، هشدار هم می دهد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: در این چند سال اخیر با سیلی از فیلم ها، سریال ها و جو سازی های فرهنگی رو به رو هستیم که ملل همسایه و دیگر کشورهای دور تر در صدد تسخیر مشاهیر ادبی، علمی و تاریخی ایران هستند. و این فقط برای امروز نیست و از گذشته به طور پیوسته و با چاپ تمبر و کارهای فرهنگی دیگر این مورد در حال تقویت بوده و هست.


ویدئویی که در شبکه جهان باستان در اینستاگرام و دیگر پلتفرم های مجازی وایرال شده، ترکیبی است از تصاویر هوش مصنوعی و موشن گرافیک همراه با گویندگی روی متن تصویر که جوانی ایرانی در حال پرسش از دیگر جوانان کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان و ملل دیگر است که  با توجه به محل دفن شاعر یا دانشمند در کشور مربوط، هویت واقعی آن بزرگان را کنکاش می کند و در برابر پاسخ به اینکه به طور مثال چون مولوی در قونیه ترکیه امروزی دفن است پس اهل ترکیه هست و جوان با ارائه دلایل محکمه پسند این افراد را مجاب می کند. همچنین از دیوان یا سروده ها و سخنان هرکدام از این مشاهیر به زبان فارسی یک نمونه می آورد.


نکته مهم و ضروری این ویدئو این است که در پایان هشداری فرهنگی و اخلاقی می دهد:

قدر دان بزرگان،مشاهیر و دانشمندان خود باشیم و یاد اون هارو گرامی بداریم، قبل از اینکه دونه دونه به ثبت کشورهای دیگه دربیان!!

فضای مجازی با تمام امکانات خوب خودش که پیام ها و عقاید بسیاری را مخابره می کند گاهی می تواند بسیار مضر و مخرب باشد و اطلاعات ضد و نقیض بدون منبع در اختیار کاربران قرار دهد و گاه مانند ویدئوی زیر بهتر از هر کار فرهنگی پرخرج و بی فایده، هشدار های جدی برای پاسداری از فرهنگ و ادب ایران بدهد که اهمیت ضرورت پرداختن به این موارد را دو چندان می کند. با هم این کلیپ را تماشا کنیم.


اتمام خبر/

ویدئو خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا سایت شعر هوش مصنوعی مشاهیر علم و ادب پارسی اینستاگرام Acient world اینستاگرام جهان باستان فضای مجازی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.